CiviCRM Community Forums (archive)

*

News:

Have a question about CiviCRM?
Get it answered quickly at the new
CiviCRM Stack Exchange Q+A site

This forum was archived on 25 November 2017. Learn more.
How to get involved.
What to do if you think you've found a bug.

• CiviCRM Community Forums (archive) »
  • Language and Locality »
  • Language and locality based groups »
  • Scandinavian User Group
Pages: [1]

Author Topic: Scandinavian User Group  (Read 5166 times)

Flying

• I’m new here
  • *
    • Mission Aviation Fellowship - Norway
  • CiviCRM version: 4.3.3
  • CMS version: Drupal 7
  • MySQL version: I am an end-user, why should I care about MySQL-versions?
  • PHP version: I don't (want to) know...!
Scandinavian User Group
October 02, 2012, 02:29:16 pm
Hei alle fra Norge, Sverige og Danmark som leser dette!

Jeg ser at det er flere brukere fra Skandinavia på dette forumet, og jeg tenkte det kunne være fint å ha en tråd hvor vi kunne ta opp spørsmål knyttet til spesielle spørsmål i våre land (i den grad det er overførbart).

Fortell gjerne kort om hvordan du oppdaget CiviCRM, og hvordan du bruker programmet i dag.

Skriv på norsk, svensk eller dansk, alt etter som du føler for  :)

Michael McAndrew

• Forum Godess / God
  • I live on this forum
    • Third Sector Design
  • CiviCRM version: various
  • CMS version: Nearly always Drupal
  • MySQL version: 5.5
  • PHP version: 5.3
Re: Scandinavian User Group
October 03, 2012, 03:19:22 am
Hej!

This is in english, I'm afraid. v. cool that you have started this thread :) Looking forward to hearing how Scandinavians are using Civi and if there is anything we can do to build the community in that part of the world. Norwegian and Swedish translations looking pretty good: https://www.transifex.com/projects/p/civicrm/
Service providers: Grow your business, build your reputation and support CiviCRM. Become a partner today

baldron

• I’m new here
  • *
  • CiviCRM version: 2
  • CMS version: Wordpress
  • MySQL version: 2
  • PHP version: 2
January 26, 2013, 09:06:55 am
Hei! I am with you. 
siter i oslo området med CiviCRM, Wordpress version --- and a number of difficulties and lots of visions for our sites (www.baldron.org, www.openmindconference.org etc)
anybody up to a meeting?

Flying

• I’m new here
  • *
February 06, 2013, 01:06:44 am
Hei!

Jeg jobber for MAF Norge. (www.maf.no) Vi har kontorer i Ski, så ikke så langt fra Oslo:-)

Vi er nå i gang med å implementere CiviCRM for daglig bruk hos oss, og er da i kontakt med et selskap i Nederland (som jeg hørte at du også hadde vært i kontakt med). Vi ønsker også å få i gang noen norske partnere.

Vi ønsker at det skal bli flere CiviCRM-brukere i Norge, og vi kan gjerne ha kontakt for å hjelpe hverandre. Si gjerne i fra om det er noe vi kan hjelpe med.

Linkfactory A/S

• I’m new here
  • *
    • Linkfactory A/S
  • CiviCRM version: 4.4
  • CMS version: Drupal
  • MySQL version: 5.1.x
  • PHP version: 5.3.x
March 12, 2014, 05:41:27 am
Hejsa / Hallå / Hei  alle skandinaviske CiviCRM-brugere og udviklere!

Vi er et dansk firma (http://www.linkfactory.dk/) som er meget engagerede i CiviCRM og vil derfor rigtig gerne bidrage til fællesskabet og have en finger på pulsen ift. de brugeroplevelser, behov, mangler, spørgsmål el. lign skandinaviske brugere måtte have ift. systemet.

Spørg endelig hvis der er spørgsmål som vi kan imødekomme og håber, at I vil dele jeres erfaringer om CiviCRM med alle her i tråden!

VH Niels

"Quality is the best business plan"

Flying

• I’m new here
  • *
March 13, 2014, 02:28:54 am
Hei!

Så flott, og velkommen til denne tråden!

Kjenner dere til flere CiviCRM-brukere i Danmark?

Linkfactory A/S

• I’m new here
  • *
    • Linkfactory A/S
  • CiviCRM version: 4.4
  • MySQL version: 5.1.x
  • PHP version: 5.3.x
March 27, 2014, 01:08:25 am
Hej Flying :)

Det kan du tro! Vi samarbejder med en række medlemsforeninger om CiviCRM som virkelig ser ud til at vinde indpas i Danmark!
Så hvis I savner usergroups / sparring / co-founding af opgaver el. specialudvikling må I endelig sige til.

Rigtig god dag,
VH Niels
"Quality is the best business plan"

Flying

• I’m new here
  • *
October 15, 2014, 11:06:25 am
Jeg prøver å skape litt blest om CiviCRM i Norge.

Har sendt denne mailen ut i diverse fora;

Hei!

Jeg skriver til deg fordi at jeg har sett at du har en eller annen relasjon til CiviCRM.

Men hvem er jeg?
Jeg er en 31 år gammel mann, bosatt i Oslo. Jeg jobber i en innsamlingsorganisasjon, MAF Norge (www.maf.no) Jobben min der er å tilrettelegge for best mulig giverkommunikasjon med våre givere.

For litt over ett år siden, emigrerte vi dataen vår fra et annet system, til CiviCRM. Vi har således håndtert all vår giveroppfølging i CiviCRM helt siden da.

Jeg jobber i en non-profit organisasjon, hvor noe av kjernen er å hjelpe andre i å være mest mulig effektive i deres arbeid.  Det er altså en kjerneverdi for oss å dele vår kunnskap og evner med andre som også vil forandre verden. Møtet med CiviCRM var nesten som en åpenbaring, et databasesystem og et community som er bygd på prinsippet om å dele med andre, og få hjelp av andre.

Vi har deltatt på konferanse i London (CiviCon) to år på rad, og vi har samarbeid med CiviCoop i Nederland om utvikling og support. Vi drømmer imidlertid om at vi kunne bli et fellesskap av CiviCRM-brukere i Norge også.

Samarbeide om felles utfordringer?
Vi vil gjerne dele!
Dette er noen av de norske "utfordringene" vi har støtt på:

1. Oversettelse. Store deler er oversatt til norsk, men det er behov både for revisjon og oversettelse av resten. Oversettelsene gjøres på transifex.com

2. KID-nummer og norsk bank. Vi har en fungerende extension som vi bruker både til å lage KID-nummer, motta OCR-filer fra banken, og håndtere AvtaleGiro. Vi vil gjerne dele den hvis noen er interessert, men den trenger nok litt tilpasning for å kunne benyttes av andre.

3. Postnummeroppslag. Vi ønsker å utvikle en enkel extension som automatisk fyller ut riktig poststed og fylke, når vi taster inn postnummer.

4. Personnummer og organisasjonsnummer. Vi ønsker også å utvikle en extension som kontrollsjekker personnummer, og som også automatisk trekker ut fødselsdato og kjønn etter at vi har fylt inn personnummeret.

5. Sms-løsning. Vi har nå en fungerende sms-løsning for norske forhold. Denne bruker gateway fra PsWinCom

6. Skattefradrag. Veldig spesifikt for innsamlingsorganisasjoner, så er det er behov for å levere inn en fil over gaver som gir skattefradrag, til Skatteetaten. Dette er en XML-fil. Dette ønsker vi også å få utviklet.

Vi er veldig nysgjerrig på hvor stor bruken av CiviCRM er i Norge, og vil gjerne være med på å bane veien for flere. Jeg sender denne mailen som et første initiativ til å samle dem som allerede bruker CiviCRM, til felles glede og hjelp.

Jeg sender denne mailen på ulike måter til ulike mottakere, men håper at du kan kan svare ved å kommentere i denne tråden på CiviCRM-forumet; http://forum.civicrm.org/index.php/topic,26263.0.html
På den måten kan vi se hvor mange som er aktive CiviCRM-brukere i Norge.

Er det noen som er interessert, så deler vi gjerne. Hvis mange nok er interessert, kan vi kanskje lage et møtepunkt også.

Håper på svar, så kanskje vi kan hjelpe hverandre.

mvh
Steinar Sødal

reswild

• I’m new here
  • *
  • CiviCRM version: 4.6.10
  • MySQL version: 5.5.44
  • PHP version: 5.6.13
October 16, 2014, 09:24:57 am
Jeg jobber for et lite design- og webbyrå som heter Wild Web (www.wildweb.no), og jeg drifter et par CiviCRM-installasjoner for kunder (men bare en av dem er i Norge). For å være ærlig er jeg ikke helt fornøyd med brukervennligheten i CiviCRM, så hovedfokuset mitt for tiden er å få mest mulig funksjonalitet over til Drupal, og så bruke CiviCRM mest som en backend.

Jeg har også hjulpet til litt med den norske oversettelsen til CiviCRM, men jeg har ikke hatt tid til å følge opp dette i det siste.

Pages: [1]
  • CiviCRM Community Forums (archive) »
  • Language and Locality »
  • Language and locality based groups »
  • Scandinavian User Group

This forum was archived on 2017-11-26.