CiviCRM Community Forums (archive)

*

News:

Have a question about CiviCRM?
Get it answered quickly at the new
CiviCRM Stack Exchange Q+A site

This forum was archived on 25 November 2017. Learn more.
How to get involved.
What to do if you think you've found a bug.

• CiviCRM Community Forums (archive) »
  • Language and Locality »
  • Dutch User Group (Moderators: Erik Brouwer, Erik Hommel) »
  • Laat ons dat vertalingsissue voor 4.7 eens aanpakken
Pages: [1]

Author Topic: Laat ons dat vertalingsissue voor 4.7 eens aanpakken  (Read 2063 times)

johanv

• I post occasionally
  • **
  • #chiro #geek #linux #beer
    • my homepage
  • CiviCRM version: 4.7.x
  • CMS version: Drupal 7.x
  • MySQL version: 5.x
  • PHP version: 5.x
Laat ons dat vertalingsissue voor 4.7 eens aanpakken
March 10, 2016, 06:49:08 am
Hoi iedereen,

Zij die al eens geprobeerd hebben om een Nederlandstalige CiviCRM 4.7 te installeren, zullen misschien wel gemerkt hebben dat CiviCRM 4.7 maar half en half vertaald is. In het bijzonder de acties die je kunt uitvoeren op geselecteerde contacten na een search, zijn niet vertaald. Het search form voor contributies bevat ook nog heel wat onvertaalde strings.

Als je in de transifex (https://www.transifex.com/civicrm/civicrm/) gaat kijken, dan zegt die dat heel CiviCRM vertaald is. Dat klopt niet, en dat komt omdat er ergens een script gebroken is dat de strings voor transifex uit CiviCRM haalt (https://issues.civicrm.org/jira/browse/CRM-17737).

Nu vermoed ik dus dat ik niet de enige ben die dat probleem ondervindt. Dus bij deze een oproep.

1. Misschien heeft iemand van jullie wel text replacements gemaakt voor de onvertaalde strings in CiviCRM 4.7. Het zou wel cool zijn moest je die dan met ons willen delen :-)
2. Beter zou zijn moesten we de koppeling met transifex kunnen herstellen. Ik wil daar ook wel mee helpen. Maar mijn vrije tijd is beperkt, en ik zie er wat tegenop om helemaal uit te vissen hoe heel dat systeem in elkaar zit. Misschien is er iemand die er wat meer over weet, en concrete aanwijzingen kan geven?

Groeten,
Johan

agamedes

• I’m new here
  • *
  • CiviCRM version: 4.7
  • CMS version: Joomla 3.4.8
  • MySQL version: 5.1.65
  • PHP version: 5.4.43
Re: Laat ons dat vertalingsissue voor 4.7 eens aanpakken
March 15, 2016, 07:19:49 am
Ik wil best meewerken, maar heb geen idee waar de taalbestanden staan en waar ik ze op een joomla site kan vinden of moet opslaan.

johanv

• I post occasionally
  • **
    • my homepage
Re: Laat ons dat vertalingsissue voor 4.7 eens aanpakken
April 13, 2016, 02:00:44 am
@agamedes: De makkelijkste manier om de onvertaalde stukken van CiviCRM te vertalen, is via 'Woorden Vervangen' (word replacements); je kunt dat in CiviCRM vinden onder 'Beheren', 'Gegevens en schermen aanpassen'.

Jammer genoeg zijn die word replacements moeilijk om uit te wisselen, maar zo lang de transifex-koppeling stuk is, denk ik dat er weinig anders op zit.

Dus wat je volgens mij voorlopig kunt doen, is de onvertaalde stukken CiviCRM vertalen via woorden vervangen, en dan ergens posten welke vervangingen je deed. Misschien moeten we hier een wiki-pagina voor maken?

johanv

• I post occasionally
  • **
    • my homepage
CiviCRM in het Nederlands, zoals het eigenlijk niet moet.
April 18, 2016, 12:44:40 pm
OK, ik heb een oplossing. Zij het een lelijke

Ik maakte een CiviCRM-extensie die de vertalingsissues fixt voor een Nederlandstalige CiviCRM-instantie. Ik hoop dat ze snel obsolete wordt :-)

https://civicrm.org/extensions/dutch47

Pages: [1]
  • CiviCRM Community Forums (archive) »
  • Language and Locality »
  • Dutch User Group (Moderators: Erik Brouwer, Erik Hommel) »
  • Laat ons dat vertalingsissue voor 4.7 eens aanpakken

This forum was archived on 2017-11-26.